IDS-P Skale Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym
Opis: Skale Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym IDS-P pozwalają na wielowymiarową ocenę funkcjonowania dzieci w wieku 3-5 lat. Test składa się z 18 testów badających sześć różnych sfer rozwoju dziecka, takich jak: Zdolności poznawcze (testy: Percepcja wzrokowa, Uwaga selektywna, Pamięć fonologiczna, Pamięć wzrokowo-przestrzenna, Rozumowanie przestrzenne, Rozumowanie pojęciowe, Pamięć słuchowa); Umiejętności psychomotoryczne (testy: Motoryka, Manipulacja, Koordynacja wzrokowo-ruchowa), Kompetencje społeczno-emocjonalne (test Kompetencje społeczno-emocjonalne); Matematyka (test Rozumowanie logiczno-matematyczne), Język (testy: Mowa czynna, Słownik, Mowa bierna). Motywacja (test Odraczanie nagrody, skale: Wytrwałość, Satysfakcja z osiągnięć).
Rzetelność: Zgodność wewnętrzna Skali Inteligencji Płynnej szacowana dla poszczególnych grup normalizacyjnych wyniosła od 0,90 do 0,96; Skali Inteligencji Skrystalizowanej – od 0,85 do 0,90, a dla Skali Inteligencji Ogólnej – od 0,94 do 0,96. Są to wartości wysokie, pozwalające na wykorzystywanie skal inteligencji IDS-P w diagnozie indywidualnej. Rzetelność wyników w sferach w żadnej grupie wieku nie jest niższa niż 0,80, natomiast zgodność wewnętrzna testów jest zróżnicowana. Stabilność bezwzględna wyników jest zadowalająca: najwyższa dla trzech skal inteligencji (0,87 – 0,92), niższa dla testów i sfer (między 0,61 a 0,87).
Trafność: Konfirmacyjna analiza czynnikowa potwierdziła równoległość wersji oryginalnej i polskiej adaptacji IDS-P. Korelacje Skali IDS-P z takimi testami, jak: Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera, Test Słownikowy dla Dzieci TSD, Test Szybkiego Nazywania w Wersji dla Dzieci Młodszych TSN-M świadczą o jej trafności jako narzędzia badającego różne zdolności poznawcze. Za trafnością testów badających kompetencje przemawia natomiast zgodność ich wyników z ocenami nauczycieli i rodziców. Porównanie wyników grup klinicznych (zespół Downa, FASD, specyficzne zaburzenia w rozwoju mowy i języka) wykazało, że rezultaty dzieci z populacji ogólnej i dzieci z grup klinicznych zgodnie z oczekiwaniami różnią się, oraz że w przypadku dzieci z zaburzonym rozwojem mowy i języka możliwe jest określenie specyficznego dla tego zaburzenia profilu wyników w testach IDS-P.
Normy: Znormalizowane zostały wyniki w testach (w skali 1–19 z M=10 i SD=3), sferach i w skalach inteligencji (IQ z M=100 i SD=15). Dzieci w wieku 2;11(31) – 5;11(31): w pierwszej połowie 3. r.ż – normy w przedziałach kwartalnych, od drugiej połowy 3. r. ż – normy w przedziałach półrocznych.
Zastosowanie: Możliwości analizy i interpretacji, jakie daje IDS-P, pozwalają na wykorzystanie go m.in. w następujących sytuacjach: do oceny poziomu inteligencji, do określenia mocnych i słabych stron dziecka (na przykład w związku z planowaniem oddziaływań reedukacyjnych i wychowawczych), do wskazania dzieci najbardziej zdolnych, o dużych możliwościach intelektualnych.
Materiały:
- Komplet (podręcznik, pomoce w torbie, arkusze zapisu)
- Podręcznik
- Pomoce w torbie
- Arkusze zapisu
ZOBACZ TAKŻE: IDS Skale inteligencji i rozwoju dla Dzieci w wieku 5-10 lat
ZAPRASZAMY NA SZKOLENIE:
Stosowanie i interpretacja Skal Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci w wieku przedszkolnym IDS-P
Szkolenie jest dostępne wyłącznie dla psychologów po ukończonych studiach magisterskich z psychologii.
ELEMENT TESTU: | CENA NETTO: | CENA BRUTTO: | VAT: | |
IDS-P- Komplet (pomoce w trobie, podręcznik, 25 ark. zapisu) Skale Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym | 4 154.26zł | 5 021.70zł | - | |
IDS-P - podręcznik | 489.07zł | 513.52zł | 5% | |
IDS-P- pomoce w torbie | 3 545.98zł | 4 361.55zł | 23% | |
IDS-P - ark.zapisu(25egz.) | 119.21zł | 146.63zł | 23% | |
IDS-P- upominek-naklejka w kopercie(25egz.) | 41.93zł | 51.57zł | 23% |