Wprowadzenie do pedagogiki inkluzyjnej (włączającej)

Wprowadzenie do pedagogiki inkluzyjnej (włączającej)
Typ:
Książka
Dostępność:
Produkt dostępny
Wydawca:
Rok:
2017
Wydanie:
I
ISBN:
978-83-62182-65-7
Format:
B5
Oprawa:
Miękka
Liczba stron:
117
41.00zł

W rozwiniętych krajach Zachodu obserwuje się od lat odchodzenie od idei integracji i zastępowanie jej konstruktem inkluzji społecznej. Jest to koncepcja o wiele szersza od integracji, która dalece wykracza poza tradycyjnie pojmowane obszary pracy pedagoga. Pedagogika inkluzyjna nie pozostaje jedynie w sferze teoretycznych rozważań, lecz postuluje wprowadzenie konkretnych rozwiązań w oświacie. Do najważniejszych z nich należą spersonalizowanie procesu nauczania i wychowania oraz praca na zasobach ucznia, czyli skupienie się na talentach uczennic i uczniów, oraz rozwijanie tychże predyspozycji. Polscy pedagodzy, nauczyciele i inni specjaliści mieli jednak ograniczony dostęp do tych nowinek, ponieważ na polskim rynku wydawniczym brakowało książki kompleksowo opisującej tę nową koncepcję pedagogiczną. Dlatego prawdziwy przełom stanowi monografia naukowa Kaspra Sipowicza i Tadeusza Pietrasa pt. Wprowadzenie do pedagogiki inkluzyjnej (włączającej).


Czytelnik z niniejszej książki dowie się:
- czym różni się pedagogika inkluzyjna od integracyjnej;
- jak wygląda w praktyce zastosowanie metod pedagogiki inkluzyjnej w nauczaniu przedszkolnym – pedagogika Reggio;
- na czym polega dydaktyka w szkole inkluzyjnej;
- jak należy kształcić nauczycieli i pedagogów do pracy w szkole inkluzyjnej;
- o związkach pedagogiki inkluzyjnej z Disability Studies;
- jak zastosować koncepcję pedagogiki inkluzyjnej wobec kryzysu imigracyjnego w Europie i fali emigracji w Polsce;
- o aspektach ekonomicznych i społecznych wprowadzenia pedagogiki inkluzyjnej;
- jak wpisuje się pedagogika inkluzyjna we współczesne paradygmaty pedagogiki specjalnej.

Klienci kupujący ten produkt, kupowali także:

Secondary menu

płatności obsługuje payu