Standardy dla osób stosujących testy w biznesie. Etyka - procedury - efektywność

Europejskie standardy dla użytkowników testów w biznesie EFPA EuroTest-WO z komentarzami ekspertów

Standardy dla osób stosujących testy w biznesie. Etyka - procedury - efektywność
Typ:
Książka
Dostępność:
Produkt dostępny
Wydawca:
Rok:
2014
Wydanie:
I
ISBN:
978-83-63545-17-8
Format:
16.5x23.5cm
Oprawa:
Miękka
Liczba stron:
298
79.28zł

Książka przeznaczona jest dla osób zainteresowanych kształtowaniem polityki stosowania testów psychologicznych w organizacjach. Zawiera polskie tłumaczenie standardów dla użytkowników testów w biznesie EuroTest-WO opracowanych przez Europejską Federację Towarzystw Psychologicznych EFPA. Aby zaadaptować standardy do polskich realiów, o ich skomentowanie poproszono specjalistów HR, naukowców i menadżerów, którzy stosują testy w organizacjach. W publikacji znajdują się więc wytyczne jak przeprowadzać badania testami oraz praktyczne wskazówki jak wskazania te implementować w procesach zarządzania zasobami ludzkimi. Aby ułatwić czytelnikowi znalezienie informacji o interesujących go aspektach wdrożenia testów w organizacjach , autorzy komentarzy wyjaśniali jak należy rozumieć poszczególne standardy z pięciu różnych perspektyw:

·         etyka i aspekty prawne

·         teorie psychologiczne

·         psychometria

·         procedury i umiejętności

·         praktyka organizacyjna.

W książce można znaleźć wile przydatnych informacji o tym, jak stosować testy w diagnozie dla celów biznesowych, uwzględniając perspektywę wszystkich interesriuszy biorących udział w procesie: pracowników, kandydatów do awansu czy zatrudnienia, menadżerów poszukujących członków zespołów, użytkowników testów, dyrektorów działów HR, freelancerów czy coachów. Standardy EuroTest – WO pozwalają precyzyjnie określić zakresy odpowiedzialności każdej ze stron, a także wyjaśniają jakie są prawa i obowiązki osoby przeprowadzającej badanie testami oraz jaki zakres wiedzy, jakie kompetencje i jakie wartości powinny charakteryzować jej pracę. Dzięki informacjom zawartym w książce, w przystępny sposób wyjaśnia się, na czym polega profesjonalna kompetencja, jaką jest diagnozowanie przy pomocy testów w organizacjach, co umożliwia skuteczne zarządzanie tym procesem. Z publikacji można dowiedzieć się między innymi:

·         jak długo należy przechowywać dane z badań?

·         czym kierować się przy wyborze testów?

·         jakie cechy są najlepszymi predykatorami efektywności zawodowej?

·         jak projektować sesje badania testami w firmach?

·         na co zwracać uwagę decydując się na badania online, itp.

W książce zamieszczono wiele ramek wyjaśniających, rycin i tabel, omówieni przypadków (case studies), słownik terminów i wykaz literatury przedmiotu, oraz zaprojektowano graficzną nawigację po publikacji tak, aby maksymalnie ułatwić czytelnikowi odbiór zawartych w niej treści.


Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Bogdana Zawadzkiego:

„Publikacja tej pozycji jest niezwykle ważna, bowiem będzie sprzyjać uporządkowaniu stosowania testów na polskim rynku oraz – mam taką nadzieję – znacząco przyczyni się do kultury testowania czy szerzej – diagnozowania w Polsce. Tym bardziej, że wpisuje się ona [książka] bezpośrednio w cykl szerszych działań mających na celu opiniowanie i certyfikowanie stosowania testów w naszym kraju.”

Klienci kupujący ten produkt, kupowali także:

Secondary menu

płatności obsługuje payu