Heurystyki kategorii rozmytych w koncepcji pomiaru psychologicznego

Heurystyki kategorii rozmytych w koncepcji pomiaru psychologicznego
Typ:
Książka
Dostępność:
Produkt dostępny
Autor/Autorzy:
Wydawca:
Rok:
2013
Wydanie:
I
ISBN:
978-83-233-3478-1
Format:
14.5x20.5cm
Oprawa:
Miękka
Liczba stron:
194
37.80zł


Niniejsza książka jest pierwszą w Polsce monografią, która stanowi autorską propozycję oparcia pomiaru psychologicznego na heurystykach kategorii rozmytych. Podstawę tych heurystyk stanowią teorie zbiorów rozmytych, ujmujące przynależność elementu do zbioru w pewnym stopniu zawartego od 0 do 1, oraz logika rozmyta uwzględniająca nieskończenie wiele odcieni prawdy czy fałszu wprowadzonych przez Lotfi Zadeha. Heurystyki kategorii rozmytych pozwalają, w pewnym zakresie, na przenikanie się koncepcji jakościowego i ilościowego pomiaru psychologicznego, eliminując sztuczne bariery, ustanawiając jasną korespondencję pomiędzy pojęciami matematycznymi i werbalnymi, poprzez wprowadzanie pomiaru bardziej opartego na rozmytych przedziałach niż na skalach punktowych. Wprowadzenie rozmytych miar asocjacji i pokrycia kategorii rozmytych stanowi podstawę do wielowymiarowych technik redukcji danych psychologicznych będących analogią naukową lub uogólnieniem takich technik, jak analiza czynnikowa, skalowanie wielowymiarowe czy hierarchiczna analiza skupień. Celem tej monografii jest zaproponowanie nowego nurtu w metodologii badań psychologicznych, wykorzystującego ujęcie nieprobabilistyczne, któremu nadano nazwę heurystyk kategorii rozmytych

Klienci kupujący ten produkt, kupowali także:

Secondary menu

płatności obsługuje payu