Diagnoza w resocjalizacji
Obszary problemowe i modele rozwiązań w ujęciu psychopedagogicznym
Podręcznik jest przeznaczony dla wykładowców i studentów kierunków pedagogicznych, głównie resocjalizacji, a także psychologii i innych dyscyplin pokrewnych. Niezbędny dla pedagogów i psychologów zajmujących się zawodowo diagnozą psychopedagogiczną i resocjalizacyjną oraz przedstawicieli innych dyscyplin obejmujących różne profesje społeczne.
Podręcznik:
* prezentuje główne stanowiska teoretyczne i problemy praktyczne w postępowaniu diagnostycznym
* formułuje podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnozowania w resocjalizacji, wraz z opisem modeli diagnozowania, specyficznych trudności, dylematów i zasad diagnozowania w przypadku tzw. zjawisk trudnych
* przedstawia podstawowy warsztat diagnostyczny pedagogiki resocjalizacyjnej z określeniem metod, technik i narzędzi diagnostycznych oraz zasad ich stosowania.
Ewa Wysocka - doktor, pedagog i psycholog, pracownik naukowo-dydaktyczny Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Autorka ponad 150 artykułów i książek. Specjalizuje sie w problematyce młodzieży i diagnozie psychopedagogicznej.