DCS-II Niewerbalny Test Uczenia się i Pamięci
DCS-II jest zrewidowaną wersją testu DCS (znanego polskim użytkownikom pod nazwą Diagnoza Uszkodzeń Mózgu – DUM). Służy do oceny zdolności do zapamiętywania i uczenia się informacji niewerbalnych. Test bada jawną, semantyczną pamięć świeżą, zdolność do zapamiętywania i uczenia się niewerbalnych informacji figuralnych oraz zdolność do swobodnego przypominania informacji, daje także możliwość opisania procesu uczenia się.
W DCS-II oblicza się następujące wskaźniki:
- Wskaźniki prawidłowych odtworzeń – są miarami zdolności uczenia się materiału niewerbalnego,
- Wskaźnik efektywności uczenia się – jest ogólną miarą sprawności zapamiętywania materiału figuralnego,
- Wskaźnik błędów – jest miarą dysfunkcji/deficytów pamięci.
Rzetelność: Bardzo wysoka zgodność wewnętrzna.
Trafność: Za trafnością testu DCS-II przemawiają następujące dane zebrane w toku badań: obniżanie się wyników wraz z wiekiem osób badanych, brak różnic międzypłciowych, ujawniony wpływ poziomu wykształcenia, istotne związki z innymi miarami badającymi pamięć, istotne związki z wynikami testów badających uwagę i funkcje wykonawcze, czyli procesy poznawcze biorące udział w procesie zapamiętywania i odtwarzania materiału, istotne związki z refleksyjnym stylem poznawczym.
Ponadto o trafności DCS-II korzystnie świadczą wyniki pochodzące z badań prowadzonych na grupach klinicznych, a przede wszystkim istotnie słabsze wykonanie testu przez osoby z uszkodzeniami OUN, chore na depresję, chore na schizofrenię i z łagodnymi zaburzeniami poznawczymi w porównaniu ze zdrowymi badanymi.
Normy: Dla osób dorosłych w wieku od 20 do 79 lat (próba ogólnopolska).
Zastosowanie: DCS-II można stosować zarówno w badaniu osób zdrowych, jak i pacjentów z różnymi schorzeniami w celu oceny zdolności zapamiętywania i uczenia się informacji figuralnych. DCS-II może być używany w diagnostyce kliniczno-neuropsychologicznej i orzecznictwie neuropsychologicznym do oceny sprawności funkcji poznawczych – zdolności organizowania bodźców wzrokowych, zapamiętywania, przypominania i rozpoznawania oraz uczenia się materiału wzrokowo-przestrzennego. Służy też do oceny dynamiki procesów pamięci wzrokowej, jak również może być przydatny przy określaniu zmiennych klinicznych mogących wpływać na funkcjonowanie poznawcze. Test może pomóc w diagnozie zaburzeń poznawczych (trudności z koncentracją, uczeniem się i zapamiętywaniem) w efekcie działania leków lub będących wynikiem zmian towarzyszących postępowi choroby.
ELEMENT TESTU: | CENA NETTO: | CENA BRUTTO: | VAT: | |
DCS-II Komplet (podręcznik, 25 arkuszy, zestaw figur, zestaw patyczków, przesłona) | 386.78zł | 446.00zł | - | |
DCS-II-podręcznik - Niewerbalny Test Uczenia się i Pamięci | 165.26zł | 173.52zł | 5% | |
DCS-II-ark.kpl.(25egz.) | 17.85zł | 21.96zł | 23% | |
DCS-II-Zestaw kart z figurami (9szt.) | 124.92zł | 153.65zł | 23% | |
DCS-II Przesłona | 26.25zł | 32.29zł | 23% | |
DCS-II Zestaw Patyczków (5szt.) | 52.50zł | 64.58zł | 23% |