Rozwijanie przedmiotowo-zabawowej działalności dzieci niepełnosprawnych umysłowo w stopniu lekkim.

Rozwijanie przedmiotowo-zabawowej działalności dzieci niepełnosprawnych umysłowo w stopniu lekkim.
Typ:
Książka
Dostępność:
Produkt dostępny
Autor/Autorzy:
Wydawca:
Rok:
2 000
Wydanie:
I
ISBN:
83-89600-19-6
Format:
16.5x23.5cm
Oprawa:
Miękka
Liczba stron:
124
10.50zł

Spis treści:


Rozdział 1.


Rozwój dzieci z niepełnosprawnością umysłową a proces kształtowania się działalności przedmiotowo-zabawowej


Koncepcja działalności w świetle społecznej psychologii poznawczej


Struktura działalności


Operacyjny aspekt działalności dziecka


Komunikacyjny aspekt dziecięcej działalności


Zaburzenia w rozwoju komunikacji a poznawanie świata


Rola mowy w działaniu


Kształtowanie przedmiotowo-zabawowej działalności dziecka


Możliwości wspomagania dziecięcej aktywności - wybrane koncepcje


Kształtowanie przedmiotowo-zabawowej działalności dzieci - aspekty teoretyczne i metodyczne


 


Rozdział 2.


Metodologia badań własnych


Cel badań, hipotezy, metody, osoby badane


Procedura badawcza


Etap diagnostyczny


Etap eksperymentalny


 


Rozdział 3. 


 Przedmiotowo-zabawowa działalność trzyletnich dzieci z niepełnosprawnością umysłową - badania własne


Ogólna charakterystyka operacyjnego oraz komunikacyjnego aspektu czynności samoobsługowych i swobodnej zabawy


Czynności przedmiotowe - 1. seria


Operacyjny aspekt czynności z zabawkami dydaktycznymi


Mowa i jej funkcje w procesie wykonywania zadań


Komunikacyjny aspekt czynności przedmiotowych


Podsumowanie


Charakterystyka czynności przedmiotowo-zabawowych - 2. seria


Operacyjny aspekt czynności


Komunikacyjny aspekt czynności


Podsumowanie


 


Rozdział 4.


Wspomaganie przedmiotowo-zabawowej działalności trzyletnich dzieci z niepełnosprawnością umysłową


Model pracy rozwijającej dziecięcą działalność


Wpływ systemu pracy korekcyjnej na kształtowanie się czynności przedmiotowych - 1. seria


Operacyjny aspekt czynności przedmiotowych przed i po realizacji eksperymentu


Czynności komunikacyjne przed i po nauczaniu


Wpływ systemu pracy korekcyjnej na rozwój czynności przedmiotowo-zabawowych - 2. seria


Operacyjny aspekt czynności przedmiotowo- zabawowych - porównanie


Czynności komunikacyjne w zabawie tematycznej - porównanie


Podsumowanie


 


Synteza pracy i postulaty dla praktyki


Artykuł przeceniony- bez prawa zwrotu.

 

Klienci kupujący ten produkt, kupowali także:

Secondary menu

płatności obsługuje payu