Aktualności:

WIADOMOŚCI I WYDARZENIA

Normalizacja IDS-2 po godzinach...

2016-11-29

Kiedyś w Pracowni tradycją było pisać wiersze, wieczorem..., po intensywnym i bogatym w nową wiedzę szkoleniu dla normalizatorów. Tradycja ta, ostatnio nieco zapomniana, niespodziewanie odżyła parę miesięcy po szkoleniu z IDS-2. Jedna z naszych normalizatorek znalazła chwilę aby językiem poezji wspomnieć wspólne spędzony czas.

Serdecznie dziękujemy! Takie dowody zaangażowania i sympatii są dla nas naprawdę ważne. Zwłaszcza teraz, gdy kolejne paczki z wynikami badań przestają się już mieścić w naszych gabinetach i spoglądają na nas z wyrzutem, czekając na swoją kolej na rozpakowanie.

Wiersz ten dedykujemy wszystkim, którzy poznali juz bliżej nasze klocki, wzory, obrazki, bryły, korale, sznurki, papugi, śruby i krążki...


WIERSZ NIENAPISANY…

Kiedyś w Pracowni tradycją było pisać wiersze, wieczorem, gdy pracę się kończyło…
Nocą powstawały ”dzieła” rymem nawiedzone, pełniąc funkcję terapii, gdyż głowy w dzień zakręcone musiały patrzeć, liczyć, uważać, notować,
mierzyć czas, zgłaszać uwagi i jeszcze konstruktywnie dyskutować,
by powstające testy sprawnie się „robiły”, szybko liczyły i dobrze w pracy psychologom służyły…

IDS - 2 bez wiersza?
- Nie było czasu, bo: wiosna?, woda?, blisko do lasu?
A może wena uśpiona została, gdy stała ekipa się nie spotkała?..

Teraz, gdy badania normalizacyjne za nami, przyszła refleksja jesienna: „ale co z rymami”?
W teście są obecne (słabo przez dzieci „łapane”), towarzyszą głoskom, literom, tekstom liczonym i czytano - pisanym.
Do tego klocki, wzory, obrazki, bryły, korale, sznurki, papugi,
śruby i krążki…Że test już za długi?
Nie, bo do tego pod kartkę chowanie, raz dookoła obracanie, piłek ściganie, z liny spadanie, kwadratów liczenia, kolory, zwierzęta, słowa na ”O” i rzeczy do jedzenia…
i jeśli ktoś znużony myślał, że to koniec - nic bardziej mylnego,
bo dalej to: bryły się zrotowały, klocki rozsypały, a cyfry z literami znowu pomieszały…
Gdzie stoper, kartka, podkładka, książeczka, zeszycik, arkusz, pisak? – złamany!
Przerwa na picie, jedzenie, bieganie, chowanie pod stołem, czasu negocjowanie, starszych motywowanie i cierpliwe argumentowanie, że to wkład dla nauki, że pomoc, że zabawa, i że wyższe cele…
I pewnie takich doświadczeń będzie jeszcze wiele…

 

 

Wiecej o IDS-2


wróć do listy

Secondary menu

Wskaż newsletter, który chcesz zasubskrybować, lub z subskrypcji którego chcesz zrezygnować.

płatności obsługuje payu